راه اندازی سیستم مکالمه از طریق شبکه (Voip)

Voip Systems

 

راه اندازی سیستم مکالمه از طریق شبکه (Voip)

 

VoIP (Voice over Internet Protocol) یک سیستم تلفن دیجیتال است که به کاربران امکان می دهد به جای شبکه تلفن ثابت (PSTN) از طریق اینترنت تماس های تلفنی برقرار و دریافت کنند.

پروتکل VoIP از طریق اینترنت که به آن IP تلفنی نیز گفته می شود، روش و گروهی از فناوری ها برای ارائه ارتباطات صوتی و جلسات چندرسانه ای از طریق شبکه های پروتکل اینترنت مانند اینترنت است.( ویکی پدیا )

خدمات VoIP صدای شما را به سیگنال دیجیتالی تبدیل می کند که از طریق اینترنت منتقل می شود. اگر با یک شماره تلفن معمولی تماس می گیرید، سیگنال قبل از رسیدن به مقصد به سیگنال تلفن معمولی تبدیل می شود.

VoIP به شما امکان می دهد تا زمانی که اتصال به اینترنت وجود دارد، با استفاده از هر دستگاهی (و با استفاده از همان شماره) از هر نقطه تماس گرفته و دریافت کنید. هر جا که می‌روید شما را دنبال می‌کند و همچنان می‌توانید بدون هیچ مشکلی از ویژگی‌های آن استفاده کنید.

محبوب ترین نمونه های خدمات VoIP Skype و Whatsapp هستند. این برای مشاغل عالی است زیرا هزینه آن کمتر از تماس معمولی است

آیا VoIP بدون اینترنت کار می کند؟

در حالی که نام خود به اینترنت اشاره می کند، آیا هنوز هم می توانید بدون اینترنت یا زمانی که اینترنت قطع است تماس برقرار کنید؟ در یک کلام بله. هنگامی که از یک ارائه دهنده خدمات VoIP مانند SSI استفاده می کنید که افزونگی داخلی و تداوم تماس را ارائه می دهد، VoIP شما می تواند همانطور که در نظر گرفته شده است به کار خود ادامه دهد.

 

از جمله خدمات شبکه های کامپیوتری که واریان شبکه گستر به شما ارائه می دهد راه اندازی سیستم مکالمه از طریق شبکه سازمان شماست .

 

 

بازگشت